Jakie informacje znajdę w tym artykule?
- Instrukcja konfiguracji dla programu The Bat.
- Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?
- Jak zmienić numery portów po zakończonej konfiguracji programu The Bat?
- Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?
Poniżej znajdziesz krótką pomoc w konfiguracji programu do obsługi poczty The Bat.
W poniższej instrukcji konfiguracji przyjmiemy, że skrzynka e-mail należy do Jana Kowalskiego.
- Uruchom program The Bat.
- Z górnego menu kliknij zakładkę "Konto", a następnie kliknij przycisk "Nowe".
- W wyświetlonym oknie "Tworzenie nowego konta" w polu "Nazwa konta" podaj adres e-mail skrzynki e-mail i kliknij przycisk "Dalej".
Nazwa konta – wpisz pełny adres e-mail dla skrzynki e-mail, którą chcesz skonfigurować.
- Po wyświetleniu następnego okna wpisz dane identyfikacyjne. Po wpisaniu wszystkich niezbędnych danych kliknij przycisk "Dalej".
- W następnym kroku konfiguracji wybierz opcję "IMAP4 - Internet Message Access Protocol v4" oraz podaj dane konfiguracyjne dla serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej. Po wpisaniu niezbędnych danych kliknij przycisk "Dalej".
- Protokół używany podczas dostępu do serwera – wybierz typ połączenia (sugerowany IMAP).
- Serwer do odbioru poczty – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (IMAP):
- mail.mojadomena.pl – zamiast adresu "mojadomena.pl" podaj adres swojej domeny w singraph-serwer.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
- Serwer SMTP do wysyłki poczty – wpisz ten sam adres, który podałeś w polu "Serwer do odbioru poczty".
- Serwer SMTP wymaga uwierzytelnienia – zaznacz tę opcję jako aktywną!
- Na następnym ekranie podaj nazwę użytkownika i hasło do skrzynki e-mail.
- Użytkownik - podaj pełen adres e-mail dla skrzynki e-mail, np. "kowalski@mojadomena.pl".
WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu "We don't relay mail".
- Hasło - wpisz hasło do skrzynki e-mail w singraph-serwer.pl, którą konfigurujesz.
Pole hasło można pozostawić puste. Spowoduje to, że program pocztowy będzie za każdym razem prosił o podanie hasła dla skrzynki e-mail podczas próby połączenia z serwerem.
- Nowa skrzynka e-mail została dodana do programu The Bat. Aby dokończyć konfigurację, z górnego menu wybierz opcję "Konto", a następnie "Właściwości".
- W oknie "Modyfikacja danych konta", wybierz opcję "Serwery". W sekcji "Wysyłka poczty (SMTP)", w polu "Port" zmień wartość na 587. Następnie kliknij przycisk "OK", aby zapisać wprowadzone zmiany.
WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.
- Teraz możesz rozpocząć bezpieczne korzystanie z poczty.
WAŻNE! Jeśli połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane, to sprawdź od początku czy prawidłowo skonfigurowałeś program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.
Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?
Po zakończonej konfiguracji skrzynki e-mail z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3), program The Bat nie udostępnia możliwości zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest skonfigurowanie nowej skrzynki e-mail, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).
Jak zmienić numery portów po zakończonej konfiguracji programu do obsługi poczty?
- Uruchom program pocztowy The Bat.
W górnym menu wybierz zakładkę "Konto" i następnie "Właściwości".
- Z lewego menu kliknij opcję "Serwery".
- W wyświetlonym oknie w sekcjach "Odbiór poczty (SMTP)" oraz "Odbiór poczty (POP/IMAP)" możesz zdefiniować numery portów dla serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej.
WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.
Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?
Po włączeniu szyfrowanego połączenia SSL, transmisja danych podczas połączenia z serwerem pocztowym będzie zaszyfrowana! Twoja poczta e-mail będzie bezpieczna podczas odbierania oraz wysyłki wiadomości e-mail.
W celu włączenia szyfrowanego połączenia SSL zaznacz odpowiednie opcje w obu polach o nazwie "Połączenie" oraz zmień numery portów na odpowiednie. Kliknij tutaj, aby sprawdzić gdzie należy zaznaczyć odpowiednie opcje.
WAŻNE! Numery portów dla połączeń szyfrowanych SSL:
- IMAP - 993,
- SMTP - 465,
- POP3 - 995.