Instrukcja konfiguracji dla The Bat

Jakie informacje znajdę w tym artykule?

  1. Instrukcja konfiguracji dla programu The Bat.
  2. Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?
  3. Jak zmienić numery portów po zakończonej konfiguracji programu The Bat?
  4. Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?
Poniżej znajdziesz krótką pomoc w konfiguracji programu do obsługi poczty The Bat.
W poniższej instrukcji konfiguracji przyjmiemy, że skrzynka e-mail należy do Jana Kowalskiego.

  1. Uruchom program The Bat.
  2. Z górnego menu kliknij zakładkę "Konto", a następnie kliknij przycisk "Nowe".
  3. bat1.png
  4. W wyświetlonym oknie "Tworzenie nowego konta" w polu "Nazwa konta" podaj adres e-mail skrzynki e-mail i kliknij przycisk "Dalej".
    Nazwa konta  – wpisz pełny adres e-mail dla skrzynki e-mail, którą chcesz skonfigurować.
  5. bat2.png
  6. Po wyświetleniu następnego okna wpisz dane identyfikacyjne. Po wpisaniu wszystkich niezbędnych danych kliknij przycisk "Dalej".
    bat3.png
    • Pełna nazwa użytkownika - wpisz w tym polu Twoję imię i nazwisko lub inne dane identyfikacyjne.
    • Adres e-mail - wpisz pełny adres e-mail dla skrzynki e-mail, którą chcesz skonfigurować.
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu "We don't relay mail".
    • Organizacja (opcjonalnie) - podaj nazwę organizacji, w której program The Bat będzie funkcjonował (np. nazwa firmy). Wypełnienie tego pola nie jest wymagane!

  7. W następnym kroku konfiguracji wybierz opcję "IMAP4 - Internet Message Access Protocol v4" oraz podaj dane konfiguracyjne dla serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej. Po wpisaniu niezbędnych danych kliknij przycisk "Dalej".
    bat4.png
    • Protokół używany podczas dostępu do serwera – wybierz typ połączenia (sugerowany IMAP).
    • Serwer do odbioru poczty – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (IMAP):
      • mail.mojadomena.pl – zamiast adresu "mojadomena.pl" podaj adres swojej domeny w singraph-serwer.pl, na którym jest utworzona dana skrzynka e-mail,
    • Serwer SMTP do wysyłki poczty – wpisz ten sam adres, który podałeś w polu "Serwer do odbioru poczty".
    • Serwer SMTP wymaga uwierzytelnienia – zaznacz tę opcję jako aktywną!

  8. Na następnym ekranie podaj nazwę użytkownika i hasło do skrzynki e-mail.
    bat5.png
    • Użytkownik - podaj pełen adres e-mail dla skrzynki e-mail, np. "kowalski@mojadomena.pl".
      WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu "We don't relay mail".
    • Hasło - wpisz hasło do skrzynki e-mail w singraph-serwer.pl, którą konfigurujesz.
      Pole hasło można pozostawić puste. Spowoduje to, że program pocztowy będzie za każdym razem prosił o podanie hasła dla skrzynki e-mail podczas próby połączenia z serwerem.
  9. Nowa skrzynka e-mail została dodana do programu The Bat. Aby dokończyć konfigurację, z górnego menu wybierz opcję "Konto", a następnie "Właściwości".
  10. bat6.png
  11. W oknie "Modyfikacja danych konta", wybierz opcję "Serwery". W sekcji "Wysyłka poczty (SMTP)", w polu "Port" zmień wartość na 587. Następnie kliknij przycisk "OK", aby zapisać wprowadzone zmiany.
    WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.
  12. bat7.png
  13. Teraz możesz rozpocząć bezpieczne korzystanie z poczty.
  14. WAŻNE! Jeśli połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane, to sprawdź od początku czy prawidłowo skonfigurowałeś program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.

Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?

Po zakończonej konfiguracji skrzynki e-mail z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3), program The Bat nie udostępnia możliwości zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest skonfigurowanie nowej skrzynki e-mail, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).

Jak zmienić numery portów po zakończonej konfiguracji programu do obsługi poczty?

  1. Uruchom program pocztowy The Bat.
  2. W górnym menu wybierz zakładkę "Konto" i następnie "Właściwości". bat8.png
  3. Z lewego menu kliknij opcję "Serwery".
  4. W wyświetlonym oknie w sekcjach "Odbiór poczty (SMTP)" oraz "Odbiór poczty (POP/IMAP)" możesz zdefiniować numery portów dla serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej.
    WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.
  5. bat9.png

Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?

Po włączeniu szyfrowanego połączenia SSL, transmisja danych podczas połączenia z serwerem pocztowym będzie zaszyfrowana! Twoja poczta e-mail będzie bezpieczna podczas odbierania oraz wysyłki wiadomości e-mail. W celu włączenia szyfrowanego połączenia SSL zaznacz odpowiednie opcje w obu polach o nazwie "Połączenie" oraz zmień numery portów na odpowiednie. Kliknij tutaj, aby sprawdzić gdzie należy zaznaczyć odpowiednie opcje.
WAŻNE! Numery portów dla połączeń szyfrowanych SSL:
  • IMAP - 993,
  • SMTP - 465,
  • POP3 - 995.
bat10.png