Jakie informacje znajdę w tym artykule?
- Instrukcja konfiguracji dla Windows Mail.
- Czy mogę zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3, lub odwrotnie?
- Jak zmienić numery portów po zakończonej konfiguracji programu Windows Mail?
- Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?
Instrukcja konfiguracji dla Windows Mail
W poniższej instrukcji konfiguracji przyjmiemy, że skrzynka e-mail należy do Jana Kowalskiego.
- Uruchom program Windows Mail.
- Z górnego menu kliknij pozycję "Narzędzia" (Tools), a następnie "Konta..." (Accounts...).
- W wyświetlonym oknie "Konta internetowe" kliknij przycisk "Dodaj" (Add).
- W oknie "Wybierz typ konta" wybierz pozycję "Konto e-mail" i kliknij przycisk "Dalej".
- Po wyświetleniu następnego okna w polu "Nazwa wyświetlana" wpisz swoje imię i nazwisko, które będzie umieszczane w nagłówkach każdej wysłanej wiadomości e-mail. Następnie kliknij przycisk "Dalej".
- W polu "Adres e-mail" wpisz pełny adres e-mail, który chcesz skonfigurować. Kliknij przycisk "Dalej".
WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu "We don't relay mail".
-
W wyświetlonym oknie "Konfigurowanie serwerów poczty e-mail" zdefiniuj serwery poczty przychodzącej (POP3 lub IMAP) i wychodzącej (SMTP). Następnie w polu "Typ serwera poczty przychodzącej" wybierz typ serwera (sugerowany wybór to IMAP). Po wpisaniu wszystkich danych kliknij przycisk "Dalej".
Przykładowe adresy serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej:
WAŻNE! Pamiętaj, że opcja "Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelniania" musić być aktywna!
-
W wyświetlonym oknie "
Logowanie poczty internetowej" zdefiniuj nazwę użytkownika oraz hasło do skrzynki e-mail. Jako nazwę użytkownika podaj pełen adres e-mail, np. "kowalski@mojadomena.pl". Następnie podaj hasło do skrzynki e-mail i kliknij przycisk "
Dalej".
WAŻNE! Pamiętaj, że wprowadzony adres e-mail musi być taki sam jak nazwa użytkownika! W przeciwnym wypadku, podczas wysyłania wiadomości e-mail otrzymasz komunikat błędu typu "We don't relay mail".
- Nowe konto pocztowe w programie Windows Mail zostanie utworzone. Aby dokończyć konfigurację zaznacz utworzone konto i kliknij przycisk "Właściwości". Na kolejnym ekranie będziesz mógł zmienić np. numery portów serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej.
- Przejdź do zakładki "Zaawansowane". W polu "Poczta wychodząca (SMTP)" wpisz numer portu "587". Następnie kliknij przycisk "OK".
WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.
- Teraz możesz rozpocząć bezpieczne korzystanie z poczty e-mail.
WAŻNE! Jeśli połączenie z serwerem pocztowym nie jest nawiązywane, to sprawdź od początku czy prawidłowo skonfigurowałeś program do obsługi poczty lub skontaktuj się z dostawcą oprogramowania.
Jak zmienić protokół pocztowy z IMAP na POP3 lub odwrotnie?
Po zakończonej konfiguracji skrzynki e-mail z wykorzystaniem jednego z wymienionych protokołów (IMAP lub POP3), program Windows Mail nie udostępnia możliwości zmiany tej konfiguracji. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest skonfigurowanie nowej skrzynki e-mail, wybierając przy tym inny docelowy protokół (IMAP lub POP3).
Jak zmienić numery portów po zakończonej konfiguracji programu do obsługi poczty?
- Uruchom program Windows Mail.
- W górnym menu wybierz zakładkę "Narzędzia", następnie kliknij pozycję "Konta...".
- Zaznacz skrzynkę e-mail, dla której numery portów mają zostać zmienione i kliknij przycisk "Właściwości".
- Przejdź do zakładki "Zaawansowane", aby zmienić numery portów.
WAŻNE! Zmiana numeru portu dla protokołu SMTP jest wymagana w przypadku, jeśli korzystasz z usługi dostępu do Internetu od Telekomunikacji Polskiej! Klienci Telekomunikacji Polskiej nie mogą połączyć się z portem standardowym dla SMTP (25), gdyż jest on zablokowany w tej sieci. Każdy klient korzystający z sieci Telekomunikacji Polskiej powinien zmienić numer portu SMTP na 587, aby konfiguracja została pomyślnie zakończona.
Jak skonfigurować połączenie szyfrowane (SSL)?
Po włączeniu szyfrowanego połączenia SSL, transmisja danych podczas połączenia z serwerem pocztowym będzie zaszyfrowana! Twoja poczta e-mail będzie bezpieczna podczas odbierania oraz wysyłki wiadomości e-mail.
W celu włączenia szyfrowanego połączenia SSL zaznacz odpowiednią opcję w obu polach "Ten serwer wymaga bezpiecznego połączenia (SSL)" oraz zmień numery portów na odpowiednie.
WAŻNE! Numery portów dla połączeń szyfrowanych SSL:
- IMAP - 993,
- SMTP - 465,
- POP3 - 995.